Saturday, October 30, 2010

terima kasih semua

di sini aku nk ucapkan byk2 terima kasih pd rakan2 yg support selepas kejadian yg telah berlaku. aku hargai sgt2 perhatian yg kalian berikan. InsyAllah...setiap kejadian ader hikmahnya....dugaan nie aku terima dgn hati yang terbuka. maybe ader sesuatu yang ingin disampaikan olehNya secara tidak langsung kepada aku.

dan disebalik kejadian ini juga, sedara kpd jiran aku menerima dugaan yang hebat juga...kini sedang bertarung dengan sesuatu yg tiada nilainya...iaitu nyawa. aku agak rapat jgk dengan dia, kalu bertembung dia xsombong untuk bertegur sapa dan bertanyakan khabar, dia bahasakan dirinya pun makteh. hari jumaat minggu lps makteh ke hospital untuk buat kimo, kanser, tahap 2. just buat ujian kecil sahaja tetapi tetiba bleding dan terpaksa di tahan di wad....sehingga beberapa hari. so, pagi td masa sidai kain...bertembung dgn jiran dan aku tanyer khabar makteh..dah keluar wad kah dia???

TIDAK!!! sekarang di rumah makcik dia, doktor yang merawatnya suruh makteh dibawa pulang sbb kanser sudah d tahap 4.......50-50. aku......terkedu jap.xtahu nk ckp aper...cuma penat pk....ari tu ckp tahap 2....but now..tahap 4,50-50.....no way, aku xleh terima....tak pasti doktor yg merawat dia salah analisis stage yg pertama atau apa.....so, meh la kita pakat2 doakan kesihatan makteh...makteh adalah ibu tunggal...

so, berbalik pd citer aku td, ader sedikit pesanan buat l/kprl yg terima aduan aku masa kat balai malam kejadian tu...wahai adik BAI "aku tahu ko lbh tua dr aku tp xper la" akak bukan suka2 hati sgt nk susahkan korang g balai mlm2 buta wat report ye...akak nie mangsa...jgn lah ko ckp dgn mangsa mcm kerek semacam ek...eh perlu ke bgth nama penuh dia ek? akak tau ko baru masuk keje syif malam tau, jgn kata ko kata dh penat layan org ramai plak, yg ko duk sibok2 bersms bagai tu aper ke benda ek....boleh tak lain kali .....ko,kalu nk amik report org duk elok2, ckp elok2, tanyer elok2..opsss satu lagi..time ckp dgn org stop kunyah gula2 ye dik BAI..nk je aku taip nama penuh dia dgr dulu aper masalah org.....wei, xde nyer org dengan riang hati g balai kalu setakat suka2 tau...byk keje lain lagi yg lbh berfaedah dr tgk ko kat situ tau. patut la ramai yg xnak wat report kalu jd aper2...leceh rupanya berurusan dgn org mcm ko nie kan.....dik BAI, akak ni pun penjawat awam gak....nolong org awam gak....keje akak lagi berisiko dr ko tau tak....lagi meibatkan harta benda org,bukan seringgit dua, malah boleh cecah bilion ringgit tau. tapi akak keje sepenuh hati ye....niat utama nolong org..agar yg berhak tidak tertindas dek sindiket2 yg ko sendiri pun xdpt nk trace ek.........

so kwn2...lps nie kalu terima apa2 bentuk panggilan atau email...kalu boleh yg panik mcm aku ek...diorg dh rangka mcm2 modus operandi utk menipu org..yg tu ALLAH TAALA je yg mampu membalasnya...kita cuba elakkan la kalu boleh.

1 comment:

Unknown said...

org kat balai mmng cm tu kebanyakkan nye kak... sabar je bebanyak.... mmng x le wat pe...