Friday, October 29, 2010

baru perasaan kena TIPU

okey....lps kejadian kat mesin atm tue..aku turun. tak toleh kanan kiri. on pc masuk website bank negara. tangan kaki aku mcm org parkinson okey time tue. perasaan xpayah ckp la.....1001 mcm time tue. bila dh buka website bank negara aku cari aper yg berkaitan dgn no tpon..sebelom tu aku dail balik no center mbf....5kali dail...line bzy je.....saper la yg mangsa mcm aku seterusnya.

dan mmg SAH aku dh jadi mangsa.

sepatutnya perkara pertama aku kena buat masa terima panggilan center mbf adalah terus buat report..........langkah pertama dah SILAP...so terkena la aku.

berapa lesap?????bank aper????

mula2 td aku masukkan ATM BSN, dalam 2k la jgk hangus...skit bagi yg kaya....aku??? besar maknanya tue SEBAB:-

1)duit tue utk anak buah aku,hujung nov nie dia nk g lapor diri ke IPTA. Dia adalah anak buah aku yang pertama boleh jejak kaki ke IPTA. so, aku dh niat....segala perbelanjaan utk beli barang2 masuk IPT,biar aku tanggung. Naper? dia xde mak ayah ke? ader.....tp kakak no-2 aku xkeje....abg ipar aku keje kmpg je....anak ramai....8org...sumer tgh sekolah. so, aku mmg nk bantu la...dulu time aku kecik2..kakak aku yg nie la byk bantu aku....akukan adik beradik ramai.harus la mak dgn ayah xdpt nk tgkkan aku..sibuk toreh getah kan.
anak2 buah aku plak...boleh dikatakan membesar dgn aku.....pernah dulu time hari guru...diorg pakat2....kumpul duit beli bunga..bkn untk cikgu kat sekolah diorg ye...tapi bawak balik untuk AKU......so istimewa dan rapatnya diorg dgn aku. kalu mak ayah dorg tanyer...."kalu ma dgn abah xde...nk duk dgn saper".......nk duk dgn CHEKYA........see..........aku ni mak sedara paling garang tau...tp sayang dorg kat aku.
termasuklah anak buah aku yg nk masuk IPT nie....sebelom exam lagi call aku " chekya..kalu ngah dpt masuk u....chekya hantar ngah ye????" sure la aku jawap ye......
skrg sedih gak la aku...sbb xdpt nk bantu dia..

2)kakak sulong aku nk kenduri.....anak buah aku yg paling besar nk kawen awal tahun depan...masa tue maybe aku xdpt balik kmpg utk sama-sama tolong...so, aku igt nk bg skit kat dia...xbanyak pun at least lps beli barang-barang utk sisa "maybe telur" pun dh okey. sbb aku xleh balik kan....maknya nyer xleh nk kerahkan tenaga utk ringan kan keje2 kenduri....pdhal masa aku kawen dulu....diorg byk membantu...dh tue pelamin buat sendiri kan.....haruslah byk keje.....so mcmner skrg...duit utk diorg dh yelek....

BSN???
sbb atm yg paling dekat kat kmpg ader lah BSN...so senang aku nk kuarkan duit bg diorg..itu planning aku.......aku SEDIH sgt skrg sbb xdpt nk bantu diorg.....cmner..........duit itu adalah duit diorg!!!!!


mangsa secara xlangsung anak buah aku la...dh la xdpt nk hntr dia utk hari pertama ke ipt..nk bantu beli kelengkapan pun xcukup.....


dlm pada tu aku bersyukur.....tak sempat semua ATM card dia sapu........


oleh sebab itu..aku mohon pada rakan2 semua agar berhati-hati. pesan insp. hebahkanlah pada yg lain..jgn jadi mangsa..biar sesikit manapun duit yg dicuri..itu adalah hak kiter...kiter pertahankan lah milik kiter walau nilainya 1sen sahaja.

so hari nie...maybe aku kena ke balai lagi utk keterangan selanjutnya..tunggu polis call sahaja. semoga kes aku nie..ader lah kes yg terakhir.....

1 comment:

tifaizal said...

Sabar ye maria..ujian ALLAH nie buat engkau..mungkin ada hikmah disebaliknya tiap2 satu kejadian...