Monday, October 19, 2009

ini basikal....





...saya...mama saya cakap, minggu lepas saya demam banyak hari...mama cakap saya tak pernah demam lama mcm tue...ubat habis satu botol pun demam lagi...lepas amik ubat kat klinik seksyen 7...mama dengan papa amik ubat kat klinik seksyen 18 plak...kesian kat mama saya tak boleh tido mlm sebab saya kuat meragam...serba serbi apa yang mama saya buat...saya menangis jugak...tapi mama sabar...siang hari dia keje macam biasa...saya kat rumah pengasuh tak meragam macam tue...jadi hari minggu lepas mama cakap beli basikal baru...tapi kalu untie's dengan uncle's nak tahu...basikal nie saya beli dengan duit saya sendiri...mama dengan papa kan belom gaji lagi...jadi mama guna duit raya saya dulu..mam tak cakap plak nk ganti ke tak??? tak per la, nanti saya tanyer mama bila balik keje nanti.

saya dah ader basikal yang tokmie bagi...tp saya dah rosakkan...tp mama simpan lagi basikal tu...utk sepupu saya datang nanti,dia boleh main basikal tue...ke simpan untuk adik saya...itu pun kalu mama nk bagi adik kat saya...saya tak kisah...xde adik lagi pun xpe...sebab saya nie manja sangat dengan mama dan papa...

basikal nie mama saya yang pilih...saya terima je...papa pun xcakap ape2...papa memang mcm tue...suka sgt ikut idea mama...masa bwk balik basikal nie saya dh xcited nk naik...tapi mama xkasi..sbb dalam kreta,mama cakap maner boleh naik basikal dalam kreta...jadi saya naik kat rumah je...kat rumah mama bebel lagi kat saya..dia cakap saya nie baru 2tahun dh nk naik basikal...org lain 5,6 tahun baru ader basikal..tp saya diam je..saya beli dengan duit saya kan...


lagipun saya maner pandai kayuh lagi basikal nie...sekarang nie pun saya pandai naik je dan suruh diorg tolak saya...kalu mama dengan papa xtolak...mcm biasa saya akan nangis sekuat ati...biar jiran dengar...mama mesti segan dengan jiran2..jadi dia akan tolak saya...saya suka sangat....lepas dapat basikal..saya dah xdemam lagi...mama pun dah xbising2 lagi...


apa pun...tq kat mama dan papa....
....syafiq...ur hero

2 comments:

HazlisaNoor said...

syafiq,ko takyah bagitau saper yg pilih basikal tu..untie tgk kaler jer pun untie dah tau saper pilih..hehe..tahniah dpt basikal..abg adli pun baru jer dpt basikal opah dia belikan

maria said...

hehehe...jgn nk perli2 saya la kak...walau ape pun...mereka terpaksa terima pilihan saya...kuang..kuang..kuang