Friday, October 9, 2009

DaN akhirnyA....


.....genap seminggu syfq dah stop susu badan....dgn susah payah ....dgn kena byk2 bersabar....genap umur dia 2thn 2bln berjaya jua akhirnya...ini adalah pengalaman yg xleh nk dilupakan...sama2 nangis waktu mlm bila tiba masa dia nk tdo.....time tgh2 mlm terjaga bila dia dahaga...waktu subuh.....tp kena gak aku kuatkkan semangat...so, untuk seminggu yg pertama nie...syfq jd lbh sensitif...manja xpayah ckp....sbb sebelum nie mmg dah manja pun, ape mintak kena cepat2 bagi....kalu tak......nangis susah nk berhenti.....
aku start ari jumaat lps...lps balik keje mcm biasa aku dh bagi dia susu badan mcm biasa...sbb masa tue dh niat...bagi je la dulu..nti mlm karang totaly stop la ye.....so lps magrib..aku ke dapur...tumbuk bwg puteh....dlm hati..mintak2 syfq xdemam stop susu badan..mintak2 berjaya dgn bawang puteh nie...so aku lumurkan mcm biasa......agak lama gak...syfq xjgk mintak2 susu....lama gak la lps tu baru dia mintak...tp time tu aku dh siapkan susu botol dia...bila dia mntk aku bagi susu badan dulu....xsampai sesaat dia mcm pelik..aku pun amik kesempatan "baby minum susu nie la(botol)..mama dh buat banyak nie............." tanpa byk songeh mcm biasa dia terus minum susu botol tue..............tp hati aku sedih masa tue...xsampai ati tgk dia mcm tue.....kalu aku xnekad masa tue.mau aku g basuh.......tp relax....relax.....igt...syfq dh besar............tetiba tgh mlm dia nk tdo....mintak susu bdn lagi..aku bg belah kiri...mcm tu gak......dia nmpk pelik..aku pun carry dia g buat susu sama2....mntk tlg dia hulurkan air...sebenarnya aku nk suh dia x igt aper yg dia mntk tadi...........untuk hari pertama ok...............

hari ketiga....aku hampir2 patah semangat bila dia nangis xhenti mntk susu badan...........mmg nk bagi dh.....tetiba uncle A' sound ''bkn ke ader balance bawang ari tu.g la ltk jap........nk ikut syfq.........bila nk stop..nnt mama jgk yg bising2................"......kecik ati aku....tp berjaya gak la.....sampai ari nie.

tp skrg kalu dia nk tdo...lps minum susu botol..dia nk suh kiter peluk dia rapat2 ke dada....sepanjang mlm pun tdo nk suh peluk dia....sedih aku....kalu tdo siang ari...pun nk suh kiter tdo dgn dia gak....nk tdo atas lengan kiter.....sama gak waktu tgk tv....time tu kuar gak la air mata aku........tah la tetiba aku lak yg sedih lbh skit....padahal ok je..........walau aper pun.aku bersyukur sgt dia xde sakit ke ape ke........



No comments: