Monday, July 13, 2009

Pencuri......

di Bulan julai ni, ai nk start entry nie dgn satu kisah yg benar....sblm tue maybe ada yang beranggapan rumah ai ader pencuri..bkn..bkn...pukul 6 sabtu yg lepas ader kes kecurian rim motosikal di area parking motosikal kat blok depan dengan rumah ai..beto2 depan tingkap bilik...setiap butir bicara masa kontroversi tu ai boleh dengar dengan jelas...masa tue perasaan aku bercampur baur..naper ek? tetiba takut dengan dunia sekarang yang tidak menjanjikan sebarang keselamatan atas kehidupan kiter sama ada nyawa atau pun harta benda.....okey la,berbalik kepada citer tadi....

ari jumaat tue syfq demam panas...ai bagi ubat ikut masa, tapi tak jugak berkesan, letak towel kat dahi, tak jugak kurang panasnya. ai rasa semua ibu kat muka bumi ni kalu anak sakit, makan minum tah kemana kan..tdo pun,tdo-tdo ayam je...takut anak merengek..tak terkecuali aku jugak dalam hal nie....sebab tue la masa kejadian tue ai boleh dengar satu persatu.....

mula-mula dlm pkul 5 lbh, mmg ada terdengar bunyi mcm org ketuk benda dengan besi, tp just ignore je la..kiter pun dh penat...jaga anak yg demam nie kena byk kesabaran...tetiba dengar mcm org jatuh..masa tue ai beto2 igt uncle A' jatuh dari katil, rupa-rupanya tak....terus ai bangun jenguk ikot tinggap..oooo....tengah kecoh sorang ai tengok terbaring kat tepi kreta,ader sorang budak atas dia yang halakan lampu suluh ke kepala bdk tue...lagi 2 orang duk belakang dan depan...takut bdk tue lari kot...

uncle A' masa tue mcm nk turun..tp ai dah jerit.."JGN TURUN!!!"(nyesal aku lps tue) padahal diorg kat bwah tue mmg perlukan org utk keliling pencuri tue takut lari......dan


owner motor:mu wat gapo sini???
pencuri :baiki motor...
owner motor:(degebush.....) korok mu, ni moto aku,beki moto.silap mu...curi moto aku
pencuri :maaf 3x.....
owner motor: silap mu, aku prati mu yak tadi lagih...tue..aku tgk mu kot tikat tuh....mu duk mano? nasib mu baik ore melayu,,kalu dok..aku katok mapus mu pagi nie....ore duk tdo mu duk curi.....kalu xdok duit kijo la....shah alam nie banyok kijo......pahtu kito nk wat kiro gano.....mu nk bayar aku seribu ko..mu nk g bala polis???
pencuri :maaf 3x....lain kalu aku xbuat lagi
owner motor:tok soh duk nipu la...ore cuti srupo mu ni xleh nk cayor......


lps tue ader la adegan soal siasat...si pencuri plak bila org tanyer dia duk maner..ader ke patut dia mengaku dia org klate....maybe dia igt bleh lps kot....tp polis yang dtg......ader sorang member dia g panggil polis.....polis pun aper lagi,,,,,bagi ar sebijik sorang..kalu dah 3 polis dtg..korang paham-paham la ek......tp masa dengan polis pun dia nk tipu lagi...bila polis tue tanyer dia dok maner,,dtg dengan aper..bleh plak dia tipu dtg dengan moto..parking kat bawah blok aku,,siap bg no plat motor lagi,sekali polis tue bagi penampar..rupa-rupanya dia dh kencing polis tue...dia bg no plat motor yg rosak...tah saper punya motor tuh....dengan polis pun nk cari pasal.....maybe sblm nie dh pernah kena tangkap kot bdk nie...sbb masa polis angat dan gari dia..dia diam je......nk dipendekkan cerita sampai ke rumah ... polis tue suh dia tunjuk..maybe nk bgth kat family dia..nk bawah ke balai agaknyer...so, aper yang ai dengar dia org selangor...asal tanjung ******, duk sini tumpang member...tah beto ke tak....

last skali dengan motor di angkut ke balai...rim motor tu dh tercabut rupanyer...punyer la terror buka tayar org kan....nasib ko bdk melayu..kalu tak mesti lunyai ko kena tibai pagi tuh...org nk g solat subuh kat masjid..ko kena tibai kat org dek perbuatan sendiri.

bila pk balik..takutkan...sbb ai pun ader adik lelaki..anak lelaki....


No comments: