Tuesday, July 14, 2009

hiburkan hati di kala duka

apasal nie chekya...ader problem ke??? mmg ader la nie...sejak balik dari kmpg sampai ke ari nie. peristiwa tue tetap bermain di kotak pemikiran aku. minggu lps lagi la...macam nk meraung ader, menangis ader, macam nk jupa sorang-sorang, nak tanyer naper xleh duk bersemuka dan berbincang, aku macam nk duk rumah je... tak ader mood la nk keje , kalu bank negara tu uncle A' yang punyer kan best, bleh la aku duk rumah je...ni tak jasad je ader kat opis, fikiran kat kmpg. masalah kat opis ai xde masa nk pk buat masa nie. aper nk jadi..jadi la.yang penting skrg diri aku dan keluarga aku kat kmpg. tapi naper aku je yg nk kena pk!!!

setiap kali aku terima sms masa kat opis..aku terus down...naper aku yg diorg cari...aku nie hanya anak perempuan ke-9, bkn yang sulung atau anak lelaki pun. kakak-kakak aku pun satu!!! aku jgk yang diorg cari. bkn tak nak tolong...tp tak mampu...aku bkn nyer nk berkira sgt dalam hal2 mcm nie. sebelum nie pun aku tolong la, xde masalah tapi bila dh semua jadikan aku sasaran terasa la jgk terbeban.

so, skrg termenung tetap menjadi teman setia aku. nasib baik dh ader anak. at least masa aku kat rumah tu, kurang skit nk memikirkan benda-benda mcm nie. melayan ragam anak bujang, kadang-kadang kena bebel jgk w'pun dia xmengerti sepatah pun apa yang aku cakap. tapi dia lbh macam memahami situasi aku..bila aku membebel..dia pandang je muka aku...so xjadi la aku nk bebel lebih-lebih....minggu lps pun dia demam panas....so,penat jaga dia buat aku senang lena nk tdo. kalu tak.....kiri kanan pun xlena lagi...panas skit xleh...sejuk sikit pun xleh...ader je yang xkena......

dah la tue wei......meh layan gmbr lak.......


ceriakan diri sendiri ek...


di sebabkan ai tgh 10sion...muka syfq pun blur!!!

No comments: