Monday, June 20, 2011

smbg citer...

ok,kiter smbg citer....slps dpt call dr adik bongsu ai tu kan, terkejut? maunyer xterkejut.Eeermmm terkesima jap, sbb abg ipar aku yg no 2 nie setahu aku xde sakit apa2, duk sms dgn anak dia pun xde la plak cakap aper2. Duk sembang yg mak aku pun xde la plak dia ckp arwah nie tgh sakit ke apa kan. eermmmm xpe la. utk kepastian baik call mak aku...umah dia dgn umah mak dkt je...dekat2 pun ader la dlm 500meter gitu...so tpon la mak aku.....bila mak aku citer lbh kurang...baju,towel segala mak nenek yang aku pegang nk mandi nk g keje time tu aku cmpak atas krusi....tpon uncle bgth lbh kurang lps tu uncle tnyer nak balik tak..time tu mmg aku blur ar..xleh nk pk apa2...nasib baik ader lucky yg paham, dia ckp kita balik la...dia pun terus setle psl cuti dia time tu gak...nak xnak kena amik cuti 4hari la, balik 2 hari maner boleh beb...saper nk driver...kalu boleh gilir2 pun aku la yang xlarat nk ulang alik p.mas dgn s.alam dlm masa 2hari....ooooo..mntk maap la den.....

lps tu call abg aku kat cyberjaya..tnyr dia balik ke tak...dia balik tp naik bus je....tu pun dia bwk balik anak dia no 2, sbb yg tu suka buli abang dgn adik dia....nk tumpang aku kreta dh penuh sbb kebetulan adik ipar dgn bini dia ader kat sini yg sememangnya nk balik ari selasa tu, cuma belom beli tiket pun lagi. so, muat-muat ar kat belakang 3 org...

aku lak, tpon bos bgth yg nk kena balik kmpg..nak xnak kena gak la amik cuti 4hari...nasib baik cuti tahun nie ader 25hari lagi....duk berjimat cuti selama nie sbb nk balik kmpg time raya dgn nk cuti awal utk bersalin kat kmpg. So, isi hrmis online kat rumah je...dh xkuasa den nie haaa nk g opis. Dalam pada tu igt gak la keje2 yg perlu setle minggu nie, bkn nk tunjuk rajin, cuma xbrape selesa keje kita kalu susahkan kawan2. itu je, bkn nyer kwn2 xleh tlg, cuma masing2 pun mmg dah ader keje bykkan. Keje aku simple je, xke susahkan diorg...tp tawakal je la...time tu aku mntk2 ader yg postpond ke date yg aku dh masuk keje la.

kami bertolak agak lewat, lps zohor gak la....org baru balik keje nk gak tdo.Tu pun dpt tdo 2jam je, sampai bentong jem...time bdk skolah balik..huhu..nasib ar...lps k.lipis kalu xsilap aku byk plak lori-lori dgn treler kayu, lori org kuarkan balak..perghhhh..nk potong satu2 amik masa oooooooooo.......aku lak yg cuak...sampai kat k.krai gak la kami duk follow lori balak,kayu tu sumer. So sampai agak lewat skit..xsempat dgn tahlil mlm pertama tu. Cuma jupe kakak aku jap je...lps tu kami balik rumah mertua aku...sbb kat umah sumer adik bradik aku balikkan.

tp pagi2 rabu tu dh ke rumah kakak aku, start masak utk org baca tahlil mlm ke-2 start lps asar...makcik aku kan tukang masak, so urusan dapur mmg serah kat dia ar....dia akan ckp dia nk barang2 aper...nnt kami tlg sediakan..dia dtg just tumis2 je. part nie aku suka arrr...hehe....lps isyak tu aku dh amik tempat menghidang..naper aku suka part hidang...ermmmm nk kena ckp ke? xyah la malu ai...hehehe.....hari khamis pun sama gak la, aku kena g beli daging dgn barang2 lain.

alhamdulillah, org yg dtg mmg ramai. Siang hari pun org dtg ziarah xputus-putus. adik bongsu aku mmg duk rumah k.teh la,,sib baik dia ader...dia la yg duk basuh pinggan mangkuk aper sumer..buat air....mmg lencun gak la dia duk rumah tu. sbb kakak aku duk layan org yg datang xputus-putus tu. masak air satu periuk besar....mcm kat kedai kopi ar..ader je air kat atas dapur tu...bila dh habis yg dh bancuh terus buat. kalu nk tunggu org dtg baru buat mmg xsempat ar....

tapi hati aku tetap gak sedih...woooo...woooooo..bkn sedih psl arwah..bkn sbb k.teh ...ni psl org yg idup lagi...yg kedekut kasih sayang...yg janji sebelum dapat semanis madu....bila dh dapat lupa diri.......eeeeeiiiii..mmg aku geram sedih benci sumer ader ar.....nnt ar citer...kalu igt org tu..tetiba aku berpeluh....geram wei.......



No comments: