Friday, April 9, 2010

Zyrtec-D


ini sebenarnya ubat selsema yang tidak mengantuk....hehehe.....sumer ai nk masuk blog!!! abis tu dh namanyer blog sumer ada kan....haruslah ku taruk sumer benda kan...xkan la nk letak gmbr syfq je kan....

al-kisahnya awal minggu nie dh jatuh sakit , berjangkit la nie....dgn syfq....antibody ai mmg xkuat....nk kuat cmner..syfq batuk atas muka ai....so cpt je la jangkit nyer...tp dh kebetulan nk sakit .....elak mcm maner skali pun sakit gak.....lps tu terpaksa la ke klinik amik ubat, mc,abis duit....skali doc tanyer nk ubat selsema yang mengantuk ke tak.....ermmm....kalu yg mengantuk dh ader kat rmh...so amik yg xngantuk la......

masa kat kaunter amik ubat bdk tu bagi 5 bj je ubat nie...dlm ati...."5bj je...ape dia nk aku dtg lg la tu..ubat demam sampai 2papan plak"....hehehe....
dh la bagi 5bj....sehari sebijik plak tue...bila nk elok nie

balik umah mkn ubat demam 2bj,selsema nie sebijik..pastu pengsan.....aku nie mkn panadol sebiji pun pengsan tdo...mmg anti ubat punyer org.....dh la susah nk mkn ubat....terpaksa uncle tarik g dapur...lps tu dia check dh mkn ubat ke belom.....degil jgk aku ek......syfq pun xsusah mcm nie mkn ubat...aku lak yg lbh2....hehehe....

sebijik pun power wei ubat tu..terus ilang selsema aku..pening pun xde....doc dh ckp td..sakit kepala sbb selsema....ilang selsema...ilang la sakit kepala.....bagus....bagus.....doc nie....

so, kalu saper2 selsema...nk cepat elok beli la ubat tue ek...sblm tue jupe doc dulu la...pahtu korang ckp la nk ubat nie.....maner tahu xsesuai dgn korang ke...kan jd aper2.....ai jgk yg kena...jupe doc dulu tau..................


No comments: